تجهیز بخش ویژه نابینایان کتابخانه مرکزی میبد/ برگزاری نشست کتاب خوان ویژه نابینایان و کم بینایان
پایگاه مقاومت بسیج شهید هاشمی نژاد بهزیستی میبد

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست ؟ ( با ارائه نظرات خود ما را یاری دهید )

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایگاه بسیج شهید هاشمی نژاد میبد و آدرس pshn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار مطالب

کل مطالب : 119
کل نظرات : 25

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 46
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 527
بازدید سال : 898
بازدید کلی : 13854
تجهیز بخش ویژه نابینایان کتابخانه مرکزی میبد/ برگزاری نشست کتاب خوان ویژه نابینایان و کم بینایان

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد: 

 

خبر

 

 

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتاب خوان ویژه نابینایان و کم بینایان شهرستان میبد با حضور اعضاء هیات مدیره جامعه نابینایان بهزیستی میبددر کتابخانه مرکزی برگزار شد.

ندا سادات دهقانی فیروزآبادی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی میبد در مورد این بخش بیان داشت: بخش ویژه نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی میبد بطور رسمی فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرد.

وی در مورد تجهیزات و امکانات این بخش اظهار داشت: این بخش از کتابخانه مرکزی دارای ۱۰۰ عضو نابینا و کم بینای میبدی می باشد که ۲۵ نفر از این عزیزان عضو فعال هستند و حضور مستمر در کتابخانه دارند. در این بخش 500 کتاب بریل و 7 هزار کتاب صوتی موجود می باشد که در استان یزد بی نظیر است. کتب صوتی بر روی هارد رایانه کتابخانه می باشد که اعضای عادی و نابینا می توانند از آنها استفاده کنند. در گذشته یک دستگاه برجسته نگار در مجموعه بوده که در حال حاضر و با کمک های خیر محترم یک دستگاه دیگر به همراه دستگاه سروش برای مجموعه خریداری و در اختیار اعضا قرار گرفته است. سه دستگاه رایانه با تمامی امکانات نیازهای اعضا را برطرف می سازد. تعویض درب ورودی برای راحتی ورود و خروج نابینایان و تجهیز قفسه های کتاب از دیگر اقدامات خیری در مجموعه می باشد. این بخش شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 19 عصر و پنج شنبه ها از ساعت 7:30 لغایت 13 برای استفاده اعضا باز می باشد.

وی در مورد دوره های آموزشی این مجموعه اذعان داشت: این مجموعه قصد دارد تا دوره های ویژه رایانه شامل سخت افزار و نرم افزار را برای روشندلان برگزار کند. همچنین دوره آموزش خط بریل را داشتیم که در این دوره 2 خواهران از اتباع افغانستان توانستند توسط یکی از اعضای مجموعه با سواد و حافظ قرآن کریم شوند. برگزاری دوره های بازی های فکری و شطرنج ویژه روشندلان نیز در حال پیگیری می باشد. جلسات جامعه نابینایان نیز در همین مکان برگزار می شود.

دهقانی در مورد نشست امروز توضیح داد: نشست کتاب خوان از طرح های نهاد کتابخانه های عمومی کشور از سال 1392 راه اندازی شده است. این نشست در قالب دو بخش مدرسه ای و ویژه برگزار می شود که نشست امروز ویژه نابینایان و کم بینایان بود. در این برنامه هرکدام از اعضا کتابهای خوانده شده را برای دیگران بیان و ارائه می کنند. کتابهای شب های پیشاور، منتهی الامال، معراج السعادة و لالایی برای دختر مرده از جمله کتبی بود که در این نشست به آنها پرداخته شد.

وی در پایان در مورد مهمترین مشکل اعضا بیان داشت: با توجه به تجهیز کامل بخش نابینایان کتابخانه مرکزی میبد اصلی ترین مشکل اعضا بحث ایاب و ذهاب آنها می باشد که امیدواریم با همکاری و مساعدت مسئولین و خیرین محترم این امر مرتفع شود.

 

 

 

خبر

 

خبر

 

خبر

 

خبر


تعداد بازدید از این مطلب: 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود